Jak przestać jeść (niezdrowe) słodycze? Wskazówki Medycyny Chińskiej

utworzone przez | gru 5, 2022 | DIETETYKA, Odżywianie wg TCM

Czy zastanawiałeś(aś) się kiedykolwiek nad tym, dlaczego ciągle ciągnie Cię do słodyczy?

Słodki apetyt może wahać się od łagodnego i nieszkodliwego do wymykającego się spod kontroli. Niektórzy wiedzą, że zajadanie takiej ilości jest złe, a mimo wszystko nie mogą przestać. 

Smak słodki, w medycynie chińskiej, jest smakiem budulcowym i nawilżającym, który podnosi naszą energię, dlatego jest to smak, którego faktycznie potrzebujemy. Mamy jednak smak słodki “dobry” i smak słodki “zły”. Co to oznacza? 

Chodzi o to, aby ograniczyć ten zły. Nasycenie smakiem słodkim dobrym pomoże Ci wyzbyć się łaknienia na słodycze. Nie chodzi o to, aby zupełnie wyeliminować słodycze ze swojej diety, bo co to za życie, gdy wszystko jest zakazane. Należy jednak wiedzieć, jak jeść je zdrowo. 

Czemu lubimy słodycze

Medycyna chińska ma swoje własne wytłumaczenie głodu słodyczy. Dotyczy Śledziony – pisanej wielką literą, aby odróżnić ją od śledziony, jaką znamy z lekcji anatomii. W medycynie chińskiej system Śledziony obejmuje szereg funkcji energetycznych, jak również właściwy narząd. Jednym z jego głównych obowiązków jest przetwarzanie żywności, a także myśli. Smak związany ze Śledzioną jest słodki, a emocją jest obsesyjna myśl lub zmartwienie.

Czy kiedykolwiek miałeś(aś) ochotę na coś słodkiego, kiedy byłeś(aś) zmęczony(a), za dużo myślałeś(aś), studiowałeś(aś), pracowałeś(aś) przez wiele godzin w biurze, stresowałeś(aś) się, miałeś(aś) obsesję lub martwiłeś się o coś? Medycyna chińska mówi, że masz ochotę na coś słodkiego, gdy masz zaburzenia równowagi śledziony. To twoje ciało próbuje samoleczenia. Coś lekko słodkiego może być rozsądne i korzystne, aby wspomóc trawienie lub przetwarzanie myśli. Ale musi to być odpowiedni rodzaj słodyczy i z umiarem – w przeciwnym razie system śledziony jest jeszcze bardziej osłabiony. Brak równowagi w śledzionie sprawia, że ​​czujemy się wyczerpani, wyczerpani, zamroczeni, z trudem się koncentrujemy i łatwo się martwimy. A co najgorsze, w końcu mamy ochotę na więcej słodyczy.

ciastka owsiane

W jaki sposób zrezygnować ze słodyczy 

Jedz słodkie warzywa na zdrową słodycz: słodkie ziemniaki, kabaczek, marchew, pasternak, buraki, karczochy jerozolimskie. Surowa marchewka powinna pomóc w łaknieniu cukru.

Przygotowywuj posiłki w domu, aby uniknąć cukru w ​​restauracjach i przetworzonej żywności. Cukier i słodziki chemiczne mogą być prawie we wszystkim, więc czytaj etykiety.

Zamiast słodyczy ze sklepu możesz zrobić kulki mocy, czyli daktylowe praliny z mojego przepisu.

Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody, a jeśli jesteś typem zmarzlucha to w zimie może być z imbirem. Imbir rozgrzewa i wspomaga trawienie. Jeśli to możliwe, dodawaj imbir do posiłków. Pij herbatę imbirową, gdy czujesz, że twoje trawienie potrzebuje wsparcia.

Unikaj zbytniego myślenia, martwienia się i stresu. Jeśli jest to niemożliwe, znajdź własną przestrzeń do relaksu i regularnego ładowania. Wprowadź słodycz do swojego życia w inny sposób.

Z czasem Twoja ochota na słodycze powinna się zmniejszyć i nie będziesz chciał(a) sięgać po pilną, obarczoną poczuciem winy przekąskę, która może sprawić, że poczujesz się bardziej wyczerpany i wyczerpany.

Pora dnia, a rodzaj posiłku 

Czy wiesz, że żołądek ma swoje maksimum energetyczne rano? 

W godzinach 07:00-09:00 żołądek jest w szczytowej formie, wówczas znajduje się w nim najwięcej enzymów​. Trawienie i podział żywności, dlatego jest to najlepszy okres na spożywanie zdrowego i obfitego śniadania. ​Oznacza to również, że jest to najlepszy czas na spożywanie słodyczy. 

Lepiej więc zjeść je rano, aniżeli wieczorem.

Zegar Narządów

Jak słodycze wpływają na organizm? 

Nadwaga – zbyt duża ilość słodkości w diecie przyczynia się do magazynowania tłuszczu i wysyłania mieszanych sygnałów do hormonów, takich jak leptyna, które mówią mózgowi – wciąż potrzebuje więcej jedzenia.

Insulinooporność i cukrzyca – słodycze zwiększają zapotrzebowanie organizmu na insulinę – która przetwarza cukier w energię. Kiedy poziom cukru jest wysoki przez długi czas, organizm traci wrażliwość na hormon, co pozwala na gromadzenie się glukozy we krwi. Jest to znane jako oporność na insulinę. 

Wysokie ciśnienie krwi i choroby serca – podobnie jak w przypadku soli, duża ilość cukru w organizmie może powodować nadciśnienie. Pokarmy o dużej zawartości cukru podwyższają ciśnienie krwi w ciągu kilku godzin. Zwiększają również ryzyko rozwoju chorób serca.

Toksyczne działanie na wątrobę – nadmiar cukru w organizmie może powodować toksyczne skutki dla wątroby.

Jak ograniczyć słodycze i czym je zastąpić? 

Chcesz wprowadzić skutecznie zmiany, by uzyskać kontrolę nad słodyczami? Zapraszam na moje najnowsze szkolenie jakich dokonać zmian by ograniczyć słodycze nie rzucając ich na całe życie. Jestem mikrobiologiem, coachem i dietetykiem medycyny chińskiej i na tych trzech płaszczyznach pokażę Ci jakiej trzeba dokonać ewokucji, by panowanie nad słodyczami było skuteczne. Jeśli chcesz szybkich rezultatów szukaj wsparcia u kogo innego, jeśli chcesz wyruszyć w długofalową podróż zaliczając  po drodzewzloty i upadki, to zapraszam. Podobnie jak z jazdą na rowerze, trzeba wsiąść na ten sam rower kilka razy, spaść, podnieść się, by finalnie opanować jazdę i wykonywać to dobrze z automatu, nie zastanawiająs się jak to robię.

„Jak ograniczyć słodycze i czym je zastąpić” poprowadzi Cię do zdrowia i lepszego samopoczucia. Zapisz się już dziś! 

O mnie

ELŻBIETA KASZTELANIEC

Mikrobiolog
Dietetyk Medycyny Chińskiej
Pomagam odzyskać zdrowie poprzez zastosowanie prawidłowej diety opartej na Tradycyjnej Medycynie Chińskiej liczącej aż 3000 lat!
Prowadzę szkolenia i konsultacje indywidualne.

Więcej  o mnie

Więcej wyników wyszukiwania...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Najbliższe wydarzenie

  • Diagnoza z języka dla początkujących
    31 lipca 2022 - 29 lutego 2024
    00:00 - 23:59
  • DOŁĄCZ DO GRUPY NA FB

    elzbieta kasztelaniec
    Dołącz do społeczności, która jest zainteresowana zdrowym odżywianiem w oparciu o zasady Dietetyki Tradycyjnej Medycyny Chińskiej.
    Znajdziesz porady, przepisy oraz informacje o dietetycznych wydarzeniach.
    Dzielimy się wiedzą i wymieniamy doświadczeniem.

    Share This
    https://pmb.teknik.uniga.ac.id/system/situs-gacor/ https://pmb.teknik.uniga.ac.id/user_guide/party-demo/ https://pmb.teknik.uniga.ac.id/user_guide/macau/ https://ppc.president.ac.id/store/gratis-uang-demo/ https://library.president.ac.id/event/demo-olympus/ https://library.president.ac.id/event/jp-gacor/ https://library.president.ac.id/event/to-macau/ https://library.president.ac.id/event/bola-parlay/ https://library.president.ac.id/event/keluaran-hk/ slot gacor https://fib.unand.ac.id/includes/demo-keren/ https://fib.unand.ac.id/includes/macau/ https://fib.unand.ac.id/includes/naga-hk/ https://fib.unand.ac.id/includes/casino/ https://fib.unand.ac.id/includes/sbobet/ https://bappedalitbang.mamujutengahkab.go.id/storage/demo/ https://bappedalitbang.mamujutengahkab.go.id/assets/rank/ https://adminsibisa.bimakab.go.id/public/files/uploads/create/buku/
    https://jackpot-1131.com/ https://letsgojp1131.com/
    https://kejari.bangka.go.id/wp-content/rank1/ https://kejari.bangka.go.id/wp-includes/rank1/ https://dukcapil.sulbarprov.go.id/wp-includes/css/eko/ https://cloud-rb.dephub.go.id/resources/test-demo/
    https://pmb.teknik.uniga.ac.id/system/situs-gacor/ https://pmb.teknik.uniga.ac.id/user_guide/party-demo/ https://pmb.teknik.uniga.ac.id/user_guide/macau/ https://ppc.president.ac.id/store/gratis-uang-demo/ https://library.president.ac.id/event/demo-olympus/ https://library.president.ac.id/event/jp-gacor/ https://library.president.ac.id/event/to-macau/ https://library.president.ac.id/event/bola-parlay/ https://library.president.ac.id/event/keluaran-hk/ slot gacor https://fib.unand.ac.id/includes/demo-keren/ https://fib.unand.ac.id/includes/macau/ https://fib.unand.ac.id/includes/naga-hk/ https://fib.unand.ac.id/includes/casino/ https://fib.unand.ac.id/includes/sbobet/ https://bappedalitbang.mamujutengahkab.go.id/storage/demo/ https://bappedalitbang.mamujutengahkab.go.id/assets/rank/ https://adminsibisa.bimakab.go.id/public/files/uploads/create/buku/
    https://jackpot-1131.com/ https://letsgojp1131.com/
    https://kejari.bangka.go.id/wp-content/rank1/ https://kejari.bangka.go.id/wp-includes/rank1/ https://dukcapil.sulbarprov.go.id/wp-includes/css/eko/ https://cloud-rb.dephub.go.id/resources/test-demo/